نمونه واقعی و کوتاه از عدم وجود هوش تجاری در سازمان

نمونه واقعی و کوتاه از عدم وجود هوش تجاری در سازمان

نمونه واقعی و کوتاه از عدم وجود هوش تجاری در سازمان

بررسی اجمالی وضعیت موجود سازمان:

جهت بررسی نتایج عدم وجود هوش تجاری در سازمان ابتدا شرایط فعلی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شرایط داده‌های موجود به شرح زیر است:

  • ۳۵ برگه اکسل حاوی میلیون‌ها ردیف داده
  • چهار سبد سهام مهم
  • بیش از سیصد دارایی در صنایع مختلف
  • در ارتباط با اشخاص متعدد

شرح چالش:

عدم وجود هوش تجاری در سازمان : برای یکپارچگی داده‌ها و ایجاد گزارش‌های تلفیقی زمان زیادی صرف می‌شود، به‌طور متوسط در این سازمان، بیش از سیصد دارایی در صنایع مختلف با چهار سبد سهام بسیار قابل‌توجه، دو هفته زمان صرف ضبط اطلاعات در ۳۵ برگ مختلف اکسل با زبانه‌های متعدد می‌شود. آنها با استفاده از ادغام داده‌های درون فایل‌های اکسل به‌صورت دستی، گزارشی استاتیک برای مرور کلی در مورد دارایی‌های خود ایجاد می‌کنند. چالش سازمان فقط مقدار زمان صرف شده برای ایجاد گزارش ماهیانه نیست، بلکه با توجه به فرآیند ساخت گزارش که مطلقاً دستی انجام می‌شود، در پروسه یکپارچگی امنیت داده‌ها با خطر مواجه است و احتمال دارد خروجی هرماه متفاوت باشد.

نمونه واقعی و کوتاه از عدم وجود هوش تجاری در سازمان
نمونه واقعی و کوتاه از عدم وجود هوش تجاری در سازمان

راه حل چالش:

در این مورد خاص، راهکار هوش تجاری نفیس داده‌هایِ منابع مختلف را خوانده، تمیز کرده و در قالب داده‌ی تحلیلی و به‌صورت یکپارچه بارگذاری می‌نماید. سپس با استفاده از ابزار هوش تجاری نه تنها گزارش موردنیاز به‌راحتی در اختیار قرار خواهد گرفت، بلکه داشبوردهای تعاملی حاوی گزارش‌های جدید ایجاد خواهد شد.

با این تفاسیر مدیر مالی، یا سایر مدیران سازمان با استفاده از این گزارش می‌توانند پیشروتر باشند و حتی توانایی پیش‌بینی مسائل مالی مرتبط با موضوع را داشته باشند. کارشناسان سازمان نیز زمان لازم جهت بررسی تحلیل‌های به‌دست‌آمده را خواهند داشت و درنهایت دانش کسب‌وکاری بهبود و افزایش خواهد یافت.

کاتالوگ ما - درباره ما
درباره ما

راهکار هوش تجاری نفیس می‌تواند به سازمان‌های مشابه، کمک کند تا از داده‌های خام کسب‌وکار به دانش رسیده و فرصت‌هایی برای افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه به‌دست آورند و درنهایت دید بهتری از کسب‌وکار خود داشته باشند.

مولف: جناب آقای مهندس رضا بهادری زاده

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *