هوشمندی کسب‌وکار

هوشمندی کسب‌وکار ضرورتی مهم

چرا هوشمندی کسب‌وکار، امری مهم و ضروری است

هوشمندی کسب‌وکار

هوشمندی کسب‌وکار مفهومی است که معمولاً یکپارچگی و ارائه اطلاعات مفید کسب‌وکار در یک سازمان را در برمی‌گیرد. سازمان‌ها از هوشمندی کسب‌وکار برای شناخت رویدادهای تأثیرگذار و تشخیص یا مانیتور کردن روندهای کسب‌وکار به‌منظور تطابق پیدا کردن سریع با تغییرات محیط بهره می‌برند. اگر از هوش تجاری به‌صورت مؤثر و کارا در سازمان خود استفاده کنید، شما می‌توانید فرآیندهای تصمیم‌گیری در تمامی سطوح مدیریتی بهبود بخشیده و همچنین فرآیند مدیریت استراتژیک را بهبود ببخشید.

در این مقاله بعضی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری بر روی یک سیستم و استراتژی خوب هوشمندی کسب‌وکار را بیان خواهیم کرد.

هوشمندی کسب‌وکار
هوشمندی کسب‌وکار

به دست آوردن بینش صحیح از رفتار مشتری

یکی از فواید مهم سرمایه‌گذاری بر روی هوشمندی کسب‌وکار این حقیقت است که قادر خواهید بود روندهای خرید مشتریان فعلی را تحلیل و بررسی نمایید. وقتی‌که شما درک کنید که مشتریانتان چه چیزهایی را بیشتر می‌خرند، سپس می‌توانید از این اطلاعات استفاده کرده و محصولات خود را توسعه دهید تا با روند مصرف موجود تطابق پیداکرده و درنتیجه سودآوری خود را بهبود بخشید

بهبود بخشیدن به دید خود

آیا شما می‌دانید چگونه بهترین بازدهی را بست خواهید آورد؟

آیا شما می‌توانید به‌سادگی زمینه‌های پیشرفت و بهبودی را تشخیص دهید؟

آیا قیمت سهام شما پایین می‌رود و شما نمی‌توانید علت سقوط قیمت را تشخیص دهید؟

آیا در صورت‌وضعیت‌های مالی خود مشکل‌دارید و نیاز دارید که با سرعت به جزئیات صورت‌وضعیت خود برسید یا به‌سرعت ترازنامه مالی خود را بسازید؟ آیا می‌توانید این عملیات مالی را با چندین کلیک انجام داده و گزارش موردنظر را دوباره اجرا نمایید و این کار را همیشه و به‌راحتی انجام دهید؟

اگر بخواهید بر روی فرآیندهای مهم در سازمان و کسب‌وکار خودکنترل داشته باشد، شما باید بر روی یک سیستم هوشمندی کسب‌وکار خوب سرمایه‌گذاری کنید. این سرمایه‌گذاری دید شما درباره این فرآیندها را بهبود داده و تشخیص زمینه‌های موردنیاز برای بهبود بخشیدن بیشتر امکان‌پذیر خواهد شد. به‌علاوه اگر شما مجبور باشید به‌صورت دستی و انسانی از بین صدها صفحه گزارش دوره‌ای با جزئیات زیاد، به ارزیابی کار آیی فرآیندهای سازمان خود بپردازید، وقت، نیرو و هزینه زیادی باید صرف نمایید. با استفاده از هوشمندی کسب‌وکار می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و به‌وسیله استفاده از مهارت‌های تحلیلی هوشمندی کسب‌وکار بهره‌وری را افزایش دهید. یک سیستم هوشمندی کسب‌وکار خوب باید در قلب هر سازمانی موجود باشد تا بتوان کنترل بر اجرای صحیح فرآیندها را افزایش داد. دید و نگاه درست به کسب‌وکار یک امر ضروری است که با هوشمندی کسب‌وکار به این نتیجه دست خواهید یافت.

تبدیل کردن داده‌ها به اطلاعات عملی

یک سیستم هوشمندی کسب‌وکار ابزاری تحلیلی است، که بینش و بصیرت موردنیاز برای طراحی استراتژیِ موفقیتِ سازمان را به شما خواهد داد. این به این دلیل است که چنین سیستم‌هایی قادر به کشف و تشخیص روندها و الگوهای کلیدی از داده‌های کسب‌وکار هستند و درنتیجه شما می‌توانید به‌راحتی بین زمینه‌های مختلف کسب‌وکار ارتباطات مهم را بسازید، این در حالی است که به نظر می‌رسد این زمینه‌ها باهم ارتباطی ندارند. به‌این‌ترتیب یک سیستم هوش تجاری می‌تواند به شما کمک کند تا مفاهیم فرآیندهای مختلف کسب‌وکار را بهتر درک کنید و توانایی خود در شناسایی فرصت‌های مناسب برای سازمان را افزایش دهید، بنابراین شما قادر خواهید بود موفقیت آینده سازمان طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی نمایید.

بهبود بخشیدن به بهره‌وری

یکی از مهم‌ترین دلایل سرمایه‌گذاری بر روی یک سیستم هوشمندی کسب‌وکار خوب این است که چنین سیستم‌هایی بهره‌وری در سازمان را افزایش می‌دهند. شما می‌توانید به‌وسیله هوشمندی کسب‌وکار، اطلاعات بخش‌هایِ مختلف سازمان را به اشتراک بگذارید. اشتراک‌گذاری اطلاعات به شما این امکان را می‌دهد که در زمان صرفه‌جویی کنید و نیاز به پروسه‌های گزارش سازی طولانی‌مدت نداشته باشید و به‌راحتی تحلیل‌ها و گزارش‌های موردنیاز را بسازید. این سهولت و راحتی در اشتراک‌گذاری اطلاعات، دوباره‌کاری در سازمان را کاهش داده و باعث افزایش دقت و صحت اطلاعات می‌شود، همچنین اطلاعات مفید و سودمند از اداره‌جات مختلف سازمان ایجاد خواهد شد و باعث هم‌افزایی می‌گردد. بنابراین به اشتراک‌گذاری اطلاعات باعث افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در زمان خواهد بود.

رسیدن به بازاریابی و فروش هوشمندانه

چنانچه شما یک فروشنده یا بازاریاب باشید تمایل خواهید داشت که پیگیر مشتریان خود باشید و شاید از یک سیستم CRM (Customer Relationship Management) برای انجام این مهم بهره ببرید. سیستم مدیریت ارتباطات مشتریان، نرم‌افزاری است که تمامی جنبه‌های تعاملاتی سازمان با مشتریان را مدیریت و کنترل می‌کند. به‌عبارت‌دیگر CRM داده‌های مرتبط با مشتریان را جمع‌آوری کرده و سعی دارد که به شما احساسی در رابطه با مشتریانتان انتقال دهد، این کار را به‌وسیله ارائه داده‌ها در جدول‌ها و نمودارهای مختلف انجام خواهد داد. احتمال دارد که این کار شامل تمامی پروسه فروش باشد، از جذب مشتری جدید گرفته تا سرویس‌دهی و پیگیری مشتریان موجود، و همچنین تأمین سرویس‌دهی به فروش‌های گذشته خواهد بود. سیستم‌های CRM امروزه خیلی بیشتر از گذشته در پروسه‌های سیستم‌های تصمیم‌ساز قرارگرفته‌اند. هوش تجاری می‌تواند کمک زیادی در افزایش مؤثر فروش داشته باشد و بینشی بیشتر و بهتر نسبت به فروش حال حاضرتان داشته باشید.

به دست آوردن هوش رقابتی

یکی دیگر از موارد کاربرد سیستم هوشمندی کسب‌وکار این هست که به شما این بینش را می‌دهد که شما برای رقابت بهتر چه‌کاری باید انجام دهید. این امر قابلیت‌های سازمان را برای تصمیم‌گیری و طرح‌ریزی آینده تقویت خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

به‌منظور رسیدن به‌تمامی مزایای یک سیستم هوش تجاری خوب و استراتژی صحیح برای کسب‌وکار، پیشنهاد می‌گردد که بر روی مهارت‌های هوش تجاری کارکنان، سرمایه‌گذاری شده و به آن‌ها این مهارت آموزش داده شود، همچنین یک سیستم نرم‌افزاری طراحی گردد که بتواند تحلیل‌ها و گزارش‌های کسب‌وکار را به‌صورت کارا و آسان انجام دهد. همچنین شما باید اطمینان داشته باشید که سیستم و استراتژی که انتخاب کرده‌اید می‌تواند هر دو بُعد محتوایی و زمینه‌ای داده‌ها را تحلیل کند.

شرکت هوش تجاری فکر پرداز نفیس
شرکت هوش تجاری فکر پرداز نفیس

اگر نیازمند به آموزش یا مشاوره درزمینهٔ هوش تجاری بودید با ما تماس بگیرید.

هوشمندی کسب‌وکار برابر است با کسب‌وکاری هوشمند.

Save

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *