تیترهای خدمت:

  • رؤیت و بررسی اطلاعات بالینی بانک اطلاعاتی
  • اجرای برنامه‌هایی برای بررسی وضعیت سلامت بانک اطلاعاتی
  • رؤیت کلیه وقایع مرتبط با بانک اطلاعاتی
  • بررسی فایل‌های ثبت وقایع و وصله‌های موردنیاز
  • بررسی ریسک‌های محتمل و بالقوه که ممکن است در آینده بانک اطلاعاتی را تهدید نماید

 

شرح خدمت:

شرکت‌ها و سازمان‌ها حین انجام کار با بانک‌های اطلاعاتی به دلیل حجم زیاد کارها و یا نبود ابزارهای مناسب و یا هر دلیل دیگری امکان سلامت سنجی بانک اطلاعاتی خود را ندارند و این قضیه سبب می‌شود تا مشکلات بالقوه‌ای که در لایه بانک اطلاعاتی وجود دارد نادیده گرفته شوند و پس از گذشت مدت‌زمانی بروز نمایند و سبب پیدایش مشکلاتی شوند و نهایتاً هزینه‌هایی را به شرکت تحمیل نمایند.

این‌گونه شرکت‌ها باید به‌صورت ادواری اقدام به آزمایش سلامت بانک اطلاعاتی نمایند و با این کار مطمئن شوند که بانک اطلاعاتی آنان در حال حاضر در سلامت کامل به سر می‌برد و هیچ‌گونه مشکل مخفی ندارد. طبیعتاً هر چه خدمات شرکت‌ها و سازمان‌ها حساس‌تر باشند مقاطع انجام آزمایش سلامت هم باید کوتاه‌تر باشد و رسیدگی به مشکلات هم باید سریع‌تر و زودتر انجام شود.

طبق تجربیاتی که داشته‌ایم متأسفانه شاهد بودیم، شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار بزرگ چیزی بنام آزمایش سلامت ادواری بانک اطلاعاتی ندارند و درنتیجه دائماً درگیر بروز مشکلات مختلفی می‌باشند. همچنین هزینه‌های زیادی بابت این مشکلات پرداخت می‌کنند. ولی اگر به انجام چنین آزمایش‌هایی ادواری انجام دهند، می‌توانستند شاهد بروز مشکلات کمتری باشند و هزینه‌های بیشتری را تحمل نکنند.

باید بدانیم که اکثر بانک‌های اطلاعاتی حتی باوجود مشکلاتی مخفی کار می‌کنند و خدمت‌دهی می‌نمایند. ولی هیچ تضمینی برای خدمت‌دهی در آینده وجود ندارد. بنابراین ریسک‌هایی عملیاتی دارند که ممکن است ریسک آنها کم یا زیاد باشد و بستگی به نوع آنها دارد.

شرکت راهبران اطلاعات هوشمند نفیس گستر مصمم است که خدمت آزمایش سلامت بانک اطلاعاتی خود را به نحوی شایسته و مطلوب انجام دهد. با ارائه گزارش‌های مرتبط در این خصوص شرکت‌ها را از وجود این‌گونه ریسک‌ها و مشکلات مخفی آگاه خواهیم ساخت و کمک خواهیم کرد مجال پیشگیری از بروز آنها را داشته باشند.

مقاطع و دوره‌های انجام آزمایش طبق نیازمندی شرکت‌ها و اهمیت خدمات تنظیم خواهد شد و شامل کلیه اجزای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط با بانک اطلاعاتی خواهد بود تا کلیه موارد مشکوک مورد بازبینی و تست ادواری قرار گیرند.

 

جهت استفاده از خدمت آزمایش سلامت بانک اطلاعاتی و همچنین گرفتن مشاوره برای سازمان خود، فرم زیر را تکمیل بفرمائید:

    راهبران اطلاعات هوشمند نفیس گستر
    فرم ارسال اطلاعات جهت دریافت مشاوره یا اطلاعات محصول

    آزمایش سلامت بانک اطلاعاتی
    آزمایش سلامت بانک اطلاعاتی