تیترهای خدمت:

  • طراحی منطقی و فیزیکی برای مدلهای داده ای مختلف و متناسب با کاربرد آن
  • طراحی محیط اینترپرایز بانک اطلاعاتی برای سازمانهای خیلی بزرگ
  • طراحی مکانیزمهای تهیه نسخه پشتیبان
  • طراحی مکانیزمهای تهیه آرشیو اطلاعاتی
  • طراحی مکانیزمهای امنیتی
  • طراحی بانکهای اطلاعاتی تراکنشی , تحلیلی , گزارشی , جستجویی و ...
  • طراحی راهکارهای افزایش سطح در دسترس بودن بانک اطلاعاتی
  • طراحی پردازشهای دسته ای برای اجرای کارآمد

شرح خدمت:

امروزه بانکهای اطلاعاتی نقش بسزایی در حوزه های مختلف دارند چراکه ذخیره و بازیابی سریع و امن داده ها برای اکثر شرکتها و سازمانها مهم و حایز اهمیت است. مثلا چنانچه سازمانی مثل بیمه دچار از دست دادن اطلاعات شود و یا سامانه فروش بلیط هواپیما یا قطار خیلی آهسته سفارشات را انجام دهد و یا اینکه اداره آمار قادر به استفاده از کلیه اطلاعات ناهمگون سالهای گذشته نباشد و صدها نمونه دیگر آنگاه هم مشتریان و هم سازمانها و شرکتها متضرر خواهند شد و به مرور زمان اینگونه شرکتها جایگاه خود را نزد مشتری از دست خواهند داد.

از طرفی هم شرکتها و سازمانها برای اطلاعاتی که طی سالیان متمادی ایجاد کرده اند ارزش قایل هستند و می خواهند که همه آنها را حفظ نمایند ولی در عمل به دلیل هزینه زیاد سخت افزارهای مورد نیاز مجبورند که یا از این خواسته خود صرفنظر نمایند و یا اینکه متحمل هزینه های زیاد خرید سخت افزار شوند. مدیران شرکتها بخوبی می دانند که اطلاعات روز به روز در حال افزایش است و هر چقدر که بتوانند این اطلاعات را حفظ نموده و ضمن جامع نمودن آنها از آنها استفاده مطلوب نمایند همانقدر هم در مسیر رقابت پیش خواهند گرفت و نمونه های آن را می توان در صنایع مختلفی مثل بیمه و بانک و شبکه های اجتماعی به وفور پیدا کرد.

در بیشتر سازمانها یک الگوی تقریبا ثابتی را در طراحی بانک اطلاعاتی خود استفاده می کنند که آنها بعنوان الگوهای عمومی شناخته می شوند و این در حالیست که علاوه بر موارد فوق نوع سرویس دهی سازمانها نیز با یکدیگر فرق دارد بنابراین شما نمی توانید طراحی عمومی را برای هر سازمانی مفید بدانید و بایستکه نسبت به انجام یک طراحی سفارشی اقدام نمایید حتی اگر آن دو شرکت در یک بیزینس فعالیت داشته باشند. مثلا سازمان بیمه ای که مشتریان خود را از شبکه های اجتماعی پیدا می کند نمی تواند طراحی یک سازمان بیمه ای دیگری که مشتریان خود را از مشتریان بانکی پیدا می کند را داشته باشد . یا مثلا بانکی که می خواهد برای انجام بیشترین تراکنش در ساعات اداری فعالیت نماید نمی تواند طراحی خود را بر مبنای یک بانکی که تراکنش ۲۴*۷ و عمدتا هم تراکنشهای تحلیلی یا پاسخدهی به درخواستهای ناهمزمان است قرار دهد.

ما در فعالیت و خدمت طراحی خود سعی بر آن داریم که با اهداف شرکت و سازمانها همسو باشیم و طراحی خود را به گونه ای انجام دهیم که نیاز آنها را بخوبی پوشش دهد و چنانچه مثلا سازمان دنبال بالاترین درجه امنیت و سرعت در کار باشد ما موظف هستیم که این مولفه ها را در طراحی خود به بهترین شکل ممکن لحاظ نماییم. کلیه طرح های ارایه شده جنبه اجرایی خواهند داشت و چنانچه سازمانی بخواهد می تواند از خدمت شبیه سازی ما نیز بهره برده و قابلیت اجرایی طرح های ما را در محیط آزمایشگاهی تست و ارزیابی نماید.

طراحی بانک اطلاعاتی
طراحی بانک اطلاعاتی