عدم درک اهمیت استراتژیک هوش تجاری

عدم درک اهمیت استراتژیک هوش تجاری

عدم درک اهمیت استراتژیک هوش تجاری

عدم درک اهمیت استراتژیک هوش تجاری ، اگر به سراغ هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار بروید، اما ابتدا اهمیت استراتژیک راهکار هوش تجاری را در صنعت خود تشخیص نداده و استراتژی‌های گسترده کسب‌وکاری برای هوش تجاری تعیین نکرده باشید، مطمئناً وقت و هزینه زیادی در سازمان هدر خواهد رفت.

چند سال پیش، شرکتی در صنعت خدمات مالی از خدمات هوش تجاری استفاده کرد. همانند بسیاری از شرکت‌ها، شرکت مذکور می‌خواست روابط خود با مشتریان نهایی درباره محصولاتش را شخصی‌سازی کند. کاری که در سراسر جهان هزاران کارمند در برنامه‌هایی تحت عنوان مزایای کارفرمایان خود انجام می‌دهند. با توجه به این موضوع، شرکت مذکور تقاضا داشت برای حمایت از طرح شخصی‌سازی، استراتژی جامع هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار ایجاد کند.

"<yoastmark

ادامه مقاله

تیم هوش تجاری خبره با کارشناسان شرکت مذکور طی هفته‌ها کار مداوم و بررسی فراوان، فرصت‌های عمده استفاده از هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های کسب‌وکاری را شناسایی کردند. این فرصت‌ها به شرح زیر بودند:

  • شرکت‌کنندگان طرح‌های بالا بردن سود به روش‌های دقیق‌تر انتخاب شوند
  • تقسیم‌بندی واسطه‌های مشتریان بر اساس تمایل به همکاری
  • پیشنهاد اهداف برنامه‎ریزی شرکت‎کنندگان بر اساس مشخصات خاص آنها
  • پیگیری پذیرش پیشنهادها، جهت جلوگیری از تکرار نامه‌نگاری و ارسال مجدد
  • بهبود لیست اهداف برای پیشنهاد به مشتریان
  • پیگیری نتایج کمپین بازاریابی و تنظیم پیشنهادها
  • نرخ بازگشت سرمایه کمپین را محاسبه کنید

ما همچنین معماری داده را توسعه دادیم و جریان‌های داده اصلی را که برای فعال کردن هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل موردنیاز است، شناسایی کردیم و برنامه چندساله جامع را تدوین کردیم. استراتژی هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل  منعکس‌کننده یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه از زمان توسط مدیران ، تحلیل گران کسب‌وکار و متخصصان فناوری اطلاعات است.

وقتی زمان درخواست بودجه برای اجرای برنامه هوش تجاری و برنامه تحلیلی فرارسید ، گفتگوها در سطوح بالای شرکت درباره پیشنهاد ارزش انجام شد. نتیجه‌گیری: ابتکار شخصی‌سازی ازنظر استراتژیک مهم نبود و بنابراین برنامه تحلیلی و تحلیلی نیز مهم نبود. برنامه کمبود بودجه داشت و نتایج چشمگیر نبود.

این مورد با الگویی مطابقت دارد که در آنجا برنامه‌های هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار بودجه کافی دریافت نمی‌کنند درحالی‌که به نظر نمی‌رسد واقعاً استراتژیک باشد. بدون شک بهتر است شرکت‌ها قبل از سرمایه‌گذاری وقت و هزینه در تهیه استراتژی جامع برای شرکت خویش تعیین کنند که آیا هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل ازنظر استراتژیک مهم است.

ادامه داستان

خطاهای پیاده‌سازی هوش تجاری

در مقالات بعدی به شرح و توضیح هرکدام از مشکلات بیان‌شده با جزئیات کامل و در یک مقاله مستقل خواهیم بود.

لطفاً با ما همراه باشید.

تألیف و ترجمه: آقای مهندس رضا بهادری زاده

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن مستقیم: ۰۲۱۸۶۱۱۱۷۲۵ ارتباط برقرار بفرمائید.

جهت استفاده از خدمت هوش تجاری نفیس و همچنین گرفتن مشاوره هوشمند سازی کسب‌وکار در سازمان خود، فرم زیر را تکمیل بفرمائید:

    اطلاعات مورد نیاز شما

    نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *