فرصت‌های جدید هوش تجاری

فرصت‌های جدید هوش تجاری

فرصت‌های جدید هوش تجاری

فرصت‌های جدید هوش تجاری : چهارمین مشکل در خطاهای پیاده‌سازی هوش تجاری، عدم توانایی در شناخت یا تعریف فرصت‌های به وجود آمده در استفاده از هوش تجاری، به‌عنوان ابزار بهبود روندهای کسب‌وکار است.

تنها راهی که سرمایه‌گذاری بر روی هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار می‌تواند نرخ بازگشت سرمایه ایجاد کند. بهبود کار آیی و یا اثربخشی فرایندهای کسب‌وکاری است که بر روی سودآوری تأثیر می‌گذارند.

خواه سرمایه‌گذاری بر روی یک فرایند بازاریابی باشد که منتج به درآمد افزایشی گردد. خواه در فرایند عملیات کسب‌وکاری باشد که باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.

هردوی موارد ذکرشده فرایندهای کسب‌وکاری را بهبود خواهند داد. در واقعیت امر باعث خواهند شد نرخ بازگشت سرمایه به وجود آید.

فرصت‌های جدید هوش تجاری
فرصت‌های جدید هوش تجاری

فرصت‌های جدید هوش تجاری

فرصت‌های جدید هوش تجاری : یکی از بزرگ‌ترین‌ چالش‌های صنعت غذایی، جلوگیری از انبار کردن مواد غذایی به دلیل فسادپذیری آنهاست.

هنگامی‌که مشتری از صنعت مواد غذایی قصد دارد از خدمات هوش تجاری و تحلیل کسب‌وکار استفاده کند. تمرکز وی بر روی پیش‌بینی تقاضاها، سفارش‌ها در سطح فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مدیریت موجود کالا و روند مصرف محصولات خواهد بود.

با رشد روزافزون تعداد فروشگاه‌های خرده‌فروشی و اقلام کالی موجود بسیار زیاد که بیش از ۵۰.۰۰۰ کالای موجود در انبار است، مدیریت خروج کالا از انبار به‌وسیله گزارش‌های استاندارد و صفحات گسترده تقریباً امری غیرقابل انجام خواهد شد.

با تمرکز بر روی فرایندهای اصلی کسب‌وکار که محصولات را از تأمین کنندگان به مراکز توزیع برای ذخیره در قفسه‌ها منتقل می‌کند، می‌توان فرصت‌های خاصی برای استفاده از تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار و ارزش‌افزوده هوش تجاری به‌منظور بهبود کار آیی و اثربخشی فرایندها شناسایی کرد.

ادامه فرصت‌های جدید هوش تجاری

فرصت‌های جدید هوش تجاری : اگر استراتژی هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار نتواند رابطه خیلی خوبی بین برنامه‌های بالقوه هوش تجاری با فرایندهای اصلی کسب‌وکار ایجاد کند، یا توانایی شناسایی فرایندهایی که بایستی برای بهبود آنها برنامه‌ریزی کرد را نداشته باشد، بسیار مبهم خواهد بود.

حتی اگر چنین استراتژی‌هایی ایجاد شود و اعتبار آن تأیید گردد، اما از هوش تجاری و برنامه تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار برای بهبود مقاصد و اهداف تجاری استفاده نگردد، نرخ بازگشت سرمایه روی هوش تجاری محقق نخواهد شد.

درباره آن مورد مشتری صنایع غذایی که ذکر شد، پیوند و ارتباط روشن و صریح بین هوش تجاری و فرآیندهای کسب‌وکاری می‌تواند موارد زیر باشند:

  • پیش‌بینی میزان تقاضاها
  • مدیریت بسته‌بندی و ارسال
  • مدیریت موجودی کالا در انبار
  • مدیریت اتلاف موجودی کالا
  • تجزیه‌وتحلیل خروج کالا از انبار
  • مدیریت حاشیه سود

پتانسیل موجود در هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار به‌وسیله برگزاری جلسات طوفان فکری با مالکان کسب‌وکار و یا افرادی که در فرایندهای مختلف کسب‌وکار حضور دارند شناسایی خواهد شد.

این برنامه‌ها با استفاده از تکنیک‌های شش سیگما[۱] به مراحل خاصی در سایر فرایندهای کسب‌وکار پیوند داده خواهد شد.

با ایجاد ارتباط روشن و مؤثر بین هوش تجاری یا تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار با فرایندهای اصلی کسب‌وکار، هوش تجاری سازمانی و استراتژی تجزیه‌وتحلیل واقع‌گرایانه‌تری در مورد نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری روی هوش تجاری خواهیم داشت، همچنین به‌عنوان راه و روشی برای موفقیت خواهد بود.

[۱] شش سیگما استراتژی مبتنی بر اندازه‌گیری برای بهبود فرآیند است. این روشی است که هدف آن بهبود روند و افزایش رضایت مشتری (اعم از داخلی و خارجی) است. مفهوم این رویکرد کاهش تنوع در فرایندها است.

ادامه داستان

خطاهای پیاده‌سازی هوش تجاری

در مقالات بعدی به شرح و توضیح هرکدام از مشکلات بیان‌شده با جزئیات کامل و در یک مقاله مستقل خواهیم بود.

لطفاً با ما همراه باشید.

تألیف و ترجمه: آقای مهندس رضا بهادری زاده

 

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن مستقیم: ۰۲۱۸۶۱۱۱۷۲۵ ارتباط برقرار بفرمائید.

 

جهت استفاده از خدمت هوش تجاری نفیس و همچنین گرفتن مشاوره هوشمند سازی کسب‌وکار در سازمان خود، فرم زیر را تکمیل بفرمائید:

    راهبران اطلاعات هوشمند نفیس گستر
    فرم ارسال اطلاعات جهت دریافت مشاوره یا اطلاعات محصول

    نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *