هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری

هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری

هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری

پنجمین مشکل در خطاهای پیاده‌سازی هوش تجاری، کم اثر بودن هوش تجاری برای ساختار دادن، شتاب دادن و خودکار کردن فرآیندهای تصمیم‌گیری کلیدی در کسب‌وکار است.

از آنجائی که شرکت‌ها به دنبال ورودی‌های مبتنی بر حقایق کسب‌وکار خود هستند تا بر مبنای آن تصمیمات اصلی و فرآیند تصمیم‌گیری را انجام دهند.

هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار می‌توانند باعث شوند تصمیم‌گیری آگاهانه انجام‌شده و همچنین کمک کنند فرآیند تصمیم‌گیری استانداردسازی شود.

ادامه هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری

زمانی که شرکت‌ها بتوانند فرصت‌های ایجادشده و ارزش‌افزوده هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار را درک نمایند. آنگاه موضوعات کسب‌وکاری و پرونده‌های تجاری تا حدودی به‌صورت برنامه‌های مشخص ساخته می‌شوند. این موضوع از فرآیندهای کسب‌وکار و تصمیم‌گیری پشتیبانی خواهند کرد. «رجوع شود به مقاله مشکل چهارم»
به‌عنوان‌مثال ممکن است شرکتی بخواهد مدل پشتیبانی تصمیم توسعه دهد. که پیش‌بینی نماید کدام‌یک از مشتریان حال حاضر به پیشنهاد جدیدی از طرف شرکت، پاسخ خواهند داد. این بینش به شرکت کمک خواهد کرد که تشخیص دهد پیشنهاد خود را به چه کسی ارائه دهد و چگونه پیشنهادهای جدید را تنظیم نماید.

هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری
هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری

ادامه هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری

چنین استفاده‌هایی از هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار چندین سال است که وجود دارند. چنین کاربردهایی غالباً هسته اصلی راهبُرد تجزیه‌وتحلیل و هوش تجاری شرکت هستند. همان‌طور که بیان گردید، می‌توان از دیدگاه فرآیند کسب‌وکاری به موضوع تصمیم‌گیری نگاه کرد. حتی می‌توان با استفاده از هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل سازمان روش‌هایی تشخیص داد که استفاده از آنها باعث بهبود فرآیندهای اصلی تصمیم‌گیری که بیشترین تأثیر را بر سودآوری دارند بینجامد.

ادامه هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری

چندین سال پیش با یک مشتری تولیدی کار می‌کردیم. این شرکت می‌خواست راه‌هایی را برای استفاده از هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل سازمان برای بهبود فرایند تصمیم‎گیری در مورد اقدامات اصلاحی برای رفع اختلافات نامطلوب عملکرد تولید شناسایی کند. روند تصمیم‌گیری فعلی در شرکت مشتری بسیار کند بود. وابسته به‌کارهای دستی درباره جمع‌آوری و یکپارچه کردن اطلاعات، همچنین فرایندهای تجزیه‌وتحلیلی بود که اغلب هفته‌ها پس از پایان ماه مشخص طول می‌کشید. با استفاده از ابزارهای هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل سازمان، جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل آنها به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر شد. تسریع در تجزیه‌وتحلیل باعث شد مدیریت خیلی زودتر از یک ماه مشخص در موقعیت تصمیم‌گیری در مورد اقدامات اصلاحی قرار بگیرد. درنتیجه تأثیر اقتصادی نامطلوب همچنین انحراف معیارهای نامطلوب کاهش یافت. بعلاوه مدیران آن شرکت با استفاده از هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل سازمان و همچنین استفاده از نرم‌افزار گردش کار، قادر به تصمیم‌گیری مبتنی بر واقعیت خود شرکت شدند.

ادامه هوش تجاری فرآیند تصمیم‌گیری

مدت‌هاست که استفاده از هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار برای بهبود کیفیت تصمیمات مرسوم است. به‌جز آن می‌توان برای بهبود فرایندهای تصمیم‌گیری استفاده شوند. همان‌طور که همه می‌گویند زمان طلاست، بنابراین باید روی راهبُردهای تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری روی استفاده از هوش تجاری و تجزیه‌وتحلیل به‌منظور بهبود فرایندهای تصمیم‌گیری، فکر کرد.

ادامه داستان

خطاهای پیاده‌سازی هوش تجاری

در مقالات بعدی به شرح و توضیح هرکدام از مشکلات بیان‌شده با جزئیات کامل و در یک مقاله مستقل خواهیم بود.

لطفاً با ما همراه باشید.

تألیف و ترجمه: آقای مهندس رضا بهادری زاده

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن مستقیم: ۰۲۱۸۶۱۱۱۷۲۵ ارتباط برقرار بفرمائید.

جهت استفاده از خدمت هوش تجاری نفیس و همچنین گرفتن مشاوره هوشمند سازی کسب‌وکار در سازمان خود، فرم زیر را تکمیل بفرمائید:

    اطلاعات مورد نیاز شما

    نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *