چشم‌انداز کسب‌وکار محور از کلان داده و هوش مصنوعی

چشم‌انداز کسب‌وکار محور از کلان داده و هوش مصنوعی

چشم‌انداز کسب‌وکار محور از کلان داده و هوش مصنوعی

ناکامی در اتخاذ دیدگاه کسب‌وکار محور در مورد داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی

چشم‌انداز کسب‌وکار محور از کلان داده و هوش مصنوعی ، به دارایی‌های موجود در کسب‌وکار فکر کنید، می‌توان از داده‌های کسب‌وکار خود کسب درآمد کرد، الگوهای پنهان در داده‌ها را کشف کنید، فکر نکنید این کار ریسک برای شما محسوب می‌شود خیر بلکه درهای جدیدی را برای نوآوری بازخواهید کرد. بینش‌های عمیق به کسب‌وکار دامنه آن را توسعه خواهد داد. از راه‌حل‌های شناختی استفاده کنید. نوآوری مبتنی بر فناوری اطلاعات مستعد چنین ادعاهای مبهم و اغراق‌آمیزی است. اگرچه فناوری اطلاعات واقعاً قابلیت‌ها و فرصت‌های کسب‌وکار جدیدی را برای تمایز ایجاد می‌کند، اما اشتباه است که بدون داشتن چشم‌انداز روشن و مبتنی بر کسب‌وکار در مورد آنچه این فناوری‌های امیدوارکننده به کسب‌وکار خاص شما ارائه می‌دهند، وارد عمل شوید.

"<yoastmark

چندی پیش، در قالب جلسه کاری دوستانه با مدیرعامل شرکتی فعال در حوزه داده بزرگ دیدار و گفتگو داشتیم. او گزاره ارزش پایه برای داده‌های کلان را به‌صورت زیر پیش برد:

  • داده‌ها به‌صورت تصاعدی در حال رشد هستند
  • داده‌ها دارای ارزشی هستند که می‌توان از آن درآمدزایی کرد

این ارزش‌های پیشنهادشده به دلیل سادگی جذابیت خاصی دارند. همه ما می‌دانیم که داده‌ها به دلیل شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تقریباً در حال انفجار هستند. مطمئناً مواردی وجود دارد که انواع جدیدی از داده برای استفاده سودآور و غالباً با استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های بدون ساختار و نیمه ساختار، مورداستفاده قرارگرفته‌اند. همانند جذاب بودن و به طمع انداختنِ واژه‌های بازاریابی مانند راه‌حل‌های شناختی، این موضوع نیز درست است که نوآوری‌های فناوری اطلاعات غالباً خیلی جلوتر از توانایی شرکت‌ها برای پذیرش و کسب سود از این فناوری‌های جدید می‌باشد.

چشم‌انداز کسب‌وکار محور از کلان داده و هوش مصنوعی

در دیدار با مدیرعامل شرکت کلان داده، ما گفتیم به نظر می‌رسد شرکت‌ها و سازمان‌ها در مواجه با عصر نوینی هستند که باعث پذیرش فناوری داده‌های بزرگ و ابزارهایی برای تجزیه‌وتحلیل انواع جدیدتر داده‌ها در کسب‌وکار است. مدیرعامل نیز موافق بود، همچنین بررسی ما از پرونده‌های و جلسات توجیهی تحلیلگران و فروشندگان فناوری اطلاعات سازمان‌های بزرگ این تصویر را تأیید می‌کند که توانایی شرکت‌ها برای استفاده از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی در مراحل اولیه است.

مانند هر فناوری در مراحل اولیه، ریسک‌ها و پاداش‌های بالقوه‌ای برای افراد اولیه وجود دارد. مطابق با این واقعیت، مهم است که دیدگاه کسب‌وکار محور در مورد اینکه آیا این فناوری‌ها می‌توانند برای شرکت مطبوع شما معنی داشته باشند، ایجاد کنید. اگر خیلی آهسته پیش روید، چه تهدیدهایی برای کسب‌وکارتان وجود خواهد داشت؟ از چه فرصت‌هایی می‌توانید با داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی استفاده کنید؟

شرکت‌ها برای تکمیل استراتژی‌های تحلیلی و هوش تجاری، می‌توانند به خوبی به توسعه استراتژی داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی مبتنی بر کسب‌وکار استفاده نمایند.

پایان داستان

طی ده مقاله در وب‌سایت شرکت راهبران اطلاعات هوشمند نفیس گستر، خطاهای پیاده‌سازی هوش تجاری را بیان نمودیم. در ادامه لینک مقالات را جهت مطالعه قرار می‌گیرد.

مشکل اول

عدم توجیه فرصت‌های هوش تجاری

مشکل دوم

تفویض هوش تجاری به فناوری اطلاعات

مشکل سوم

کم اثری هوش تجاری

مشکل چهارم

فرصت‌های جدید هوش تجاری

مشکل پنجم

هوش تجاری و فرآیندهای تصمیم‌گیری

مشکل ششم

سفارشی‌سازی هوش تجاری

مشکل هفتم

ناتوانایی در استفاده از هوش تجاری

مشکل هشتم

ناتوانایی هوش تجاری در چالش‌های مدیریتی

مشکل نهم

عدم درک اهمیت استراتژیک هوش تجاری

مشکل دهم

عدم وجود چشم‌انداز کسب‌وکار محور از کلان داده و هوش مصنوعی (همین صفحه و همین مقاله)

تألیف و ترجمه: آقای مهندس رضا بهادری زاده

 

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن مستقیم: ۰۲۱۸۶۱۱۱۷۲۵ ارتباط برقرار بفرمائید.

 

جهت استفاده از خدمت هوش تجاری نفیس و همچنین گرفتن مشاوره هوشمند سازی کسب‌وکار در سازمان خود، فرم زیر را تکمیل بفرمائید:

    اطلاعات مورد نیاز شما

    نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *